Salam semua rakan .. yg memantau
Sabtu lepas satu event dyno telah di jalan kan oleh gsrforum.net Event manager dia kawan aku, si Zami 9w2zmd.. telah berlansung di Trial Motorspot Taman Sg Besi Raya .Ramai rakan rakan turbo gsr yang dapat hadir kali nie. 18 kereta naik atas reel dyno tu .. Penyertaan memberangsangkan. Aku datang gak lewat tapi belum bermula lagi sesi dyno .. Pasang pasang bena itu ini, lepas tu kater rakan aku masheer masuk ...
Best gak sekali kumpul reramai nie hilang tension kerja borak mengenai kereta sehingga petang .. ramai gak supporter yg datang untuk sesi dyno kali ini. Kereta gsr std ada gsr tahap dewa ada ... Gsr aku std kilang di jepun engine dia tapi leh gagah dapat top10 lagi alhamdullah ..Kuda saya tu baik kelakuan dia pulak atas reel dyno.
Kebaikan kita bila dyno ini ialah , dapat mengetahui bacaan air fuel ratio kereta kita sama ada lean atau storch atau rich . Kalau lean sangat masa kita boosting dan highrpm boleh mengakibatkan engine internel part jadi pecah..dan plug kereta kita bila di check ada keputihan di plug tu minyak tak cukup. terlampau rich sangat plug jadi lembab dan hitam dan performance akan drop kereta lembab...plug kerap di tukar .
Reading paling cantik antara 12-13 kalau dapat 12 memang cantik 13 cukup cukup cun aja..
Kalau di tala dengan betul afr nie horse power kereta akan meningkat .Kuasa pecutan akan terasa. Seelok nyer biar storch cun cun sangat.
Hari tu saya boosting 1bar sahaja untuk di stdkan.
3 buah kereta dapat dyno tertinggi .. dan aku sempat memberikan hadiah kepada reading dyno chat tertinggi.. rujukan yg bolt.
Plate number owner WHP Remarks
1 WGU 3348 Am Pitam282.60 whp Tdo5
2 ADG 52 4g4life 256.24 whp Tdo5
3 BGU 8847 Bujalgsr251.48 whp Tdo5
4 WJY 2608 Taifei 240.82 whp Tdo5
5 BEV 3300 Meal Amir227.93 whp Tdo5
6 WHJ 1486 Gsr Orange216.95 whp Tdo4L
7 WHT 8348 Masheer 216.38 whp Ar60
8 WDN 2098 Zul KKB 215.12 whp Tdo5H 18G
9 WGJ 5171 Revgsr 209.90 whp Tdo4L
10 WJA 1851 Manjung 209.69 whp Tdo4L
11 WDV 6678 Karlboy 190.57 whp Tdo4L
12 WFR 6559 Haro Maro189.81 whp Tdo4L
13 WJN 9758 Faisal 182.54 whp Tdo4L
14 WDY 7408 Nija 178.11 whp Tdo4L
15 WHU 7700 Zamiex 176.54 whp Tdo4L
16 WGQ 420 Mr Fadz 167.21 whp Tdo4L
17 WKD 4908 Abeast 153.00 whp Tdo5 (manifold bocor)
18 NAP 5490 Boost 85.74 whp Tdo4L problem boost spike whp+minyak lean
Apa pon event nie berjalan dengan cemerlang sekali .. jumpa lagi nanti kengkawan di event gsr yg lain..
Rangking kater aku no 9 dari 18 kater .. huhu tak power pon.. 256.078HP on crank ..
Sekitar Dyne Event gsrforum.net 2009
Gsr member menonton kereta masheer dgn turbine housing garret ar60 boosting 1.2bar
2 tahun kereta nie pegang dyno event .. gsrforum.net boosting 1.2bar on crank 340++hp dan whp 282.60hp .. silentkilling machine car..apexi neo management.
Kunyuk negok dyno result kater rakan ...tengah kira kuda liar tu.
Kereta no 2 dyno haritu .. 4g4life Sepol. Boosting 1.2bar Management Microtech lt10s berdiri
sendiri.
Pasal kereta ni lapang aja kat tempat bateri.. Pasal tak ada Air flow sensor hehee.. NA ke ?
Bujalgsr .. rides beraksi di reel dyno 251.48whp angaran on crank 305hp on crank third place..boosting 1.4bar unichip management.
Bujalgsr engine bay .
The Dyno Meter hehehe.. DynoJet
4g91Turbo in Action ...
Owner and his car..
thanks to ghost gsr for photograffer..
APRS ... Jejak anda di ikuti
Majlis Jamuan Hari Raya di rumah saya 9w2rev dan xyl 9w2uty
Selamat Hari Raya Aidil fitri Maaf Zahir Batin
Mr Bullseye Brogweiner Turbo rated support 300hp to 500hp ..
Hi .. nie aku bergaya dengan turbo besor pinggan.. brogweiner bullseye ett entanderd tip technology gila best kalau masuk kat turbo aku .tapi rega pon perhh 4k++ turbo aja..
Mau Rev to the Moon ..
Injector mesti besor 700cc + management sekurang unichip pon ok emanage pon boleh gak.. ems1 piggyback ke smt6 ke .. option selain berdiri sendiri cth mt lt10s ke haltech e6k ke motec dan lain lain seangkatan..
Aku geram bila nak dapat pakai macam nie.. Nie masa tengah diskas sama kawan aku mivec turbo .. target 450hp on wheel .. semoga Abeast member aku dapat gain target.. kater setup atas knowladge dan berbincangan sendiri bukan resepi pomen.. that we call try and diy hahah............ happy boosting.
Sunday, March 29, 2009
Gsrforum. net dyno lagi .. more power..
Posted by REV a.k.a Mazlan Shahdan at 8:58 PM
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
My Avanza 1.5Echo Tarik Belakang spec
Nie kereta Toyota Avanza...Letgo Kelisa Ikan Emas aku .. tapi sayang gak kat kereta Kelisa Ikan Emas tu 5 tahun pakai tak ada masalah timing belt pon tak tukar 5 tahun tu . Production dan kualiti dari produa memuaskan..
Dah sampai masa ber alik ke jenama Toyota pulak dan salah satu sebab famili makan membesar dah dan ramai sedara mara mak ayah boleh angkut dengan Toyota Avanza nie..
Hajat nak angkat Toyota Wish di kira kira luar kemampuan angkat avanza aja lah nampak nyer..
Interior
Communication Equitment
Antenna Quaterwave
Dah sampai masa ber alik ke jenama Toyota pulak dan salah satu sebab famili makan membesar dah dan ramai sedara mara mak ayah boleh angkut dengan Toyota Avanza nie..
Hajat nak angkat Toyota Wish di kira kira luar kemampuan angkat avanza aja lah nampak nyer..
Interior
Communication Equitment
Antenna Quaterwave
My Ponies Rides
Ini adalah kereta buruk saya yang saya selalu guna pergi ke mana mana . Dengan kereta buruk ini la bawak saya gie mana mana.Aku beli pon second hand .. Kereta ini mengunakan nadi Gsr 1.800 cc turbo. Kengkawan cakap baby evo . Ntah la .. So far ok lah pakai sampai sekarang ... Aku maintain aja pakai . Ingat kalau ada duit lebih sikit mau spray warna lain aja di kereta nie . Sayang nak jual kereta pon dah jadi rare sekarang ni.
Exterior
Interior
Engine bay
Exterior
Interior
Engine bay
0 comments:
Post a Comment